השמאל מתקומם נגד ווקסמן: "הבעיה אצלנו, וקסמן וגרבוז לא מייצגים"

    שלמה בן יוסף No Comments on השמאל מתקומם נגד ווקסמן: "הבעיה אצלנו, וקסמן וגרבוז לא מייצגים"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה רבה עוררה השחקנית ענת וקסמן שאמרה אתמול כי "אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג. סליחה, האשכנזי, העלק נאור, עם המבטא האמריקני עם הנאומים האלו…יושב וכותב נאומים וסרטונים. זה האלו שצועקים 'רק ביבי! רק ביבי!' וקללה. 'רק ביבי! תן לי רק ביבי!'. זה נורא פשוט באיזשהו אופן. הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר 'ערבים' והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל. שוב, אנחנו הבועתיים, התל-אביבים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו. זה קשי יום…זה עמים אחרים, לצערי".,

    היום כתב יו״ר סיעת העבודה ח״כ איתן כבל בעמוד הרשת החברתית שלו: "ואולי הבעיה היא דווקא אצלנו, ענת וקסמן, ולא אצל ״האנשים שיצאו מהחורים״, כפי שתיארת את תושבי הפריפריה? התלבטתי רבות אם להעלות את הפוסט הזה. גם לי המצב הזה כואב עד אין קץ, אבל אני מבין היטב שהגיע הזמן לבצע את בדק הבית אצלנו, ולא לבחור בפתרון הקל של הטחת עלבונות ואמירות נוראיות על כך שמדובר ב״עם אחר״.

    אני לא יודע איפה עובר קו הגבול שלך, שאחריו האחים שלי כבר אינם האחים שלך; אבל רק שתדעי – הליכוד ניצח גם ברחובות, בראשון לציון, בחולון ובנתניה. כך שהבעיה הרבה יותר עמוקה מכפי שאת חושבת. היא מתחילה בניסיון לכפות על תומכי הימין זהות פשטנית ואחידה, כדי שנוכל לברוח ממנה במקום להתעמת איתה.

    גם לי אין את כל התשובות, אבל דבר אחד ברור לי: הן לא מסתתרות בתוך שכבות של ניכור ודחייה. הזיהוי של הפריפריה עם הימין אינו גזירת גורל – הוא גזירה שכופות עלינו דעות כמו אלה ששמענו אתמול, ושעדיף היה שלא היו מושמעות בכלל.

    עד שלא נבין זאת נמשיך לתפוס את הראש ולשאול את עצמנו: ״איך זה יתכן שהם מצביעים לימין???״ דברי כבל.

    תנועת שמאלה: וקסמן מייצגת בעיקר בוטות, גזענות, התנשאות, פטרונות וחוסר סובלנות

    תנועת "שמאלה" (שמאל ציוני ישראלי) הגיבה אף היא בחריפות לדברי ענת וקסמן: "וקסמן מייצגת בעיקר בוטות, גזענות, התנשאות, פטרונות וחוסר סובלנות – אבל בטח שלא את השמאל הישראלי. מעולם היא לא נבחרה לייצג אותנו, ומעולם לא תייצג.

    נהפוך הוא – קו ישיר מחבר בין דברי ההבל שמשמיעים וקסמן, גרבוז ודומיהם, לדברי רעות הרוח שיוצאים מפיהם של חברי הכנסת ינון מגל ומירי רגב. אנחנו מציעים להם לחבור לרשימה משותפת מזן חדש: רשימת המסיתים המשסעים והמתנשאים".

    ערן חרמוני, מראשי "שמאלה" ציין: "הזיהוי של הפריפריה עם הימין איננו גזירת גורל – הוא גזירה שכופים עלינו אנשים עם דעות כמו אלה ששמענו אתמול מענת וקסמן, ואשר מתיימרים לדבר בשם השמאל.

    לצערנו יש נוספים ששייכים לזרם וקסמן-גרבוז-חצרוני, אך הסלידה שלנו מהאנשים האלה ברורה, ויש לנו מהם רק בקשה אחת: אל תתחפשו לאנשי שמאל. אתם מייצגים סל ערכים הפוך, אחר, לא שייך. עזבו אותנו לנפשנו. "אל יהי חלקכם עמנו, ולא יהיה חלקנו עמכם".

    עו"ד אורית טובים מראשי "שמאלה" הוסיפה וציינה כי "..אנחנו מאמינים כי במקום להאשים, לזלזל ולהתנשא – על מחנה השמאל לקיים בדק בית. לא אדיאולוגי – אין לנו ספקות בצדקת הדרך, אלא בדק בית שיתחיל בשאלה פשוטה: כיצד הזרם של וקסמן-גרבוז-חצרוני הצליח לדבר בשמנו למרות שאין לנו דבר וחצי דבר עמו?"



    0 תגובות